Το 3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης αποτελεί ένα από τα 15 σχολεία της Περιφέρειας Αττικής που σε συνεργασία με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας θα εφαρμόσει στη σχολική κοινότητα το «Πιλοτικό Πρόγραμμα ενδυνάμωσης / ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας παιδιών & εφήβων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες 2018-2019». Το Πρόγραμμα θα εστιάσει στην ενίσχυση/ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας παιδιών & εφήβων με σκοπό την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχικής τους υγείας αλλά και σε θέματα παιδικής και εφηβικής προστασίας μέσα από την προσέγγιση των ευπαθών ομάδων, στην αρχική έγκαιρη παρέμβαση και την παραπομπή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Απώτερος σκοπός και φιλοσοφία του προγράμματος είναι η υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης που αντιμετωπίζει ολιστικά τις ανάγκες και εμπλέκει τον ίδιο το μαθητικό πληθυσμό, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σε μια αντίστροφη δυναμική αλυσίδα προαγωγής της ισότητας, της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης, της αλληλεγγύης και της αμοιβαιότητας. Την αμέριστη στήριξή του Προγράμματος έχει εκφράσει τόσο η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κα Μ. Ανδριτσοπούλου καθώς όσο και η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας, κα Μ. Δρακοπούλου, γεγονός που επισφραγίζει τη δημιουργική συμπόρευση με τη Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Δ΄Αθήνας για την υλοποίησή του.
Ειδικότερα, οι στόχοι του Προγράμματος παρέμβασης είναι:
Στη Μεθοδολογία του Προγράμματος περιλαμβάνονται Θεματικά Εργαστήρια και Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για τους μαθητές, ομάδες εκπαίδευσης και ενίσχυσης γονέων καθώς και βιωματικά εργαστήρια για τους εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερα γόνιμη θεωρείται η καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους διαθεσιμότητα των επαγγελματιών ψυχικής υγείας της ΕΚΨ&ΨΥ εφόσον οι συνεργάτες ψυχολόγοι – ψυχίατροι θα βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων υποστηρικτικά για όποια αναγκαιότητα προκύψει.
Δεδομένης αυτής της συνέργειας, θεωρούμε απαραίτητο να δώσουμε όλοι ως μέλη της σχολικής κοινότητας το παρόν, κάτι που θα ενισχύσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του Προγράμματος, προς όφελος της ψυχοσυναισθηματικής και ακαδημαϊκής προόδου των μαθητών μας και της ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ μας.